100_0591

 

Vierde en laatste veerooster in de route

 

 

Na 1400 meter komt u het vierde en laatste veerooster tegen en stevent u, al genietend, af naar een T-splitsing, alwaar u linksaf moet.

 

Na 1700 meter komt u op deze T-splitsing aan. Als u daar rechtsaf gaat bent u na zo’n 500 meter in het Mastbos en u kunt daar ter plaatse ook even een ‘terrasje pikken’ bij Café De Kogelvanger. Als dit terras vol zit, heeft u een ‘goeie’ tweehonderd meter verder nog Café De Zeven Heuveltjes, ook met een terras en daarnaast een grote speeltuin. Het vervolg van onze route is dus: linksaf.

 

 

cafe de kogelvanger

 

Café De Kogelvanger

 

 

 

cafe de zeven heuveltjes

 

Café De Zeven Heuveltjes

 

 

 

speeltuin Café de zeven heuveltjes

 

Speeltuin Café De Zeven Heuveltjes

 

 

 

 

100_0593

 

Bruggetje over de Mark aan het Sulkerpad bij Ulvenhout

 

 

Na 1800 meter rijdt u over dit bruggetje en u moet dan gelijk rechtsaf. Rechtdoor komt u in Ulvenhout uit en dit weggetje heet: het Sulkerpad. Het is tevens een plek waar wat banken staan, zodat u al even kunt uitrusten en kunt genieten van de omgeving.

 

 

 

 

100_0111

 

Stuw ter plaatse van de Blauwe Kamer met een verval van ca. 1,5 meter

 

 

Na 2600 meter komt u voorbij een stuw die een verval heeft van nabij 1,50 meter. Het is mogelijk over deze stuw te fietsen. U komt dan uit op de Galderseweg en passeert tevens het instituut De Blauwe Kamer. Een zeer bosrijke omgeving! Doch ons fietspad gaat gewoon rechtdoor. Wat u wellicht zult opvallen is dat er in het gehele traject vele vissers zitten die ‘iets proberen te vangen’ en tevens van de rust zitten te genieten.

 

 

 

100_0594

 

Zicht op de Klokkenberg

 

 

 

 

breda-diversen-15 003

 

Idem

(Foto: 15 februari 2011)

 

 

 

Na 3800 meter ziet u aan de rechterkant de Klokkenberg. Helaas hoort u op deze plek reeds het geraas van het autoverkeer van de A-58, alwaar u naar toe rijdt.

 

 

 

100_0598

 

Tunneltje onder de A58

 

 

Na 4900 meter komt u bij het tunneltje aan dat onder de A-58 doorgaat. Het geraas van het verkeer daar ter plaatse is ‘niet van de lucht,’ maar geluid waar u toch al wel aan gewend was alvorens u met deze fietstocht begon. Als u even flink doorfietst, verstomt het toch wel weer erg snel. Het is ook de enige plaats waar u eventueel zou kunnen schuilen voor een regenbui. Het moet natuurlijk geen ‘wolkbreuk’ zijn, anders loopt het tunneltje ook onder en krijgt u alsnog natte voeten.

 

NU OPPASSEN GEBLAZEN! Als u dit tunneltje uitkomt, moet u héél goed uitkijken. U moet daar rechtsaf en u komt op een weg uit (Daesdonckseweg) waarvan ik wel eens denk dat ik op een autoracebaan ben terechtgekomen. U komt ‘ogen en oren’ tekort! en ook nog steeds hoort u het kabaal van de A-58. Ik vind dit het meest irritante stukje van de gehele route. Dat zult u ongetwijfeld spoedig met mij eens zijn.

 

 

 

 

fietspad mark 2 002

 

Zicht in de Daesdonckseweg t.p.v. De Scheele Brug

(Foto: 29 oktober 2008)

 

 

 

 

100_0600

 

Vervolg fietspad ter plaatse van de Scheele Brug

 

 

Na 5500 meter moet u dan deze ‘racebaan’ oversteken. Precies over de Scheele Brug moet u dan linksaf het fietspad inrijden. Nogmaals, kijk goed uit! U kunt voor alle zekerheid maar even aan de rechterkant van de weg stoppen en op uw gemak nog even achterom kijken. U moet maar denken: ik heb tijd zat en het verkeer zal mij niet ‘te grazen’ nemen. Eenmaal op het fietspad aangekomen, gaat u echt de vrije natuur in.

 

 

 

100_0603

 

Stuw met een verval van ca. 1 meter

 

 

Na 6800 meter komt u deze stuw tegen.

Deze heeft een verval van ongeveer 1 meter.

Op deze plaats aangekomen zult u bemerken dat u van het geluid van de A-58 niets meer te vrezen hebt.

 

Na 7000 meter heeft u aan de rechterkant het Vonderpad.

Dit pad komt uit in Galder, maar wij gaan gewoon rechtdoor.

 

 

 

 

fietspad mark 2 020

 

Zicht in het Vonderpad

(Foto: 29 oktober 2008)

 

 

 

 

100_0644

 

De Kei

 

 

Na 7600 meter ziet u plotseling deze kei met opschrift liggen. Hij is in ieder geval te zwaar om mee te nemen achterop uw bagagedrager. U kunt ‘m dus maar beter laten liggen. Toch wel een prachtig initiatief om zulk soort van dingen langs de route te plaatsen.

 

 

 

 

100_0421

 

Links: toegang tot doorwaadbare plaats, rechts: het fietspad daaromheen

 

 

Na 8500 meter ziet u in de verte een verkeersbord staan. Dichterbij gekomen ziet u dat u wordt gewaarschuwd dat er in het fietspad een doorwaadbare plaats is. Afhankelijk van de waterstand op dat moment loopt hier, dan weer veel en dan weer wat minder, water over het fietspad heen. Voor alle zekerheid kunt u toch maar het beste met een bocht hieromheen rijden, zoals aangegeven. Ik weet nog dat een twintigtal jaar geleden die omleiding er nog niet was en je dus door deze doorwaadbare plaats moest heenrijden, overigens altijd met succes! Ook op deze plaats ligt weer een kei met opschrift. Er staat daar ook nog een bord waarop u kunt lezen dat er ter plaatse ook nog een houtwal aanwezig is, maar kon die niet ontdekken. Mogelijk ligt deze achter die bosjes.

 

Ook is er aan de linkerkant van dit gebied een terrein, alwaar de natuur gewoon zijn gang gaat. U kunt er regelmatig koeien in zien rondlopen, maar is wel voorzien van een afrastering.

 

 

Ga verder